سئو سخت نیست - یک آموزش گام به گام سئو که هر بار به شما رتبه می دهد

  • ۱۱۵

سئو در یک روز

سئو بسیار راحت است و آنطور که مردم ها وانمود میکنند نیست. شما میتوانید 95 درصد کارتان را با 5 درصد تلاش بدست بیاورید ، و اصلا نیاز نیست برای انجام دادن کار های سئوی خود کسی را استخدام کنید و هزینه زیادی برای آن صرف آن کنید ، همچنین برای شروع زیاد دشوار نیست و میتوانید رتبه خوبی دریافت کنید.

 

سئو یک علم بسیار بزرگ است ولی با یادگیری این چند نکته میتوانید 95 درصد راه را به جلو حرکت کنید. در مورد سئو بسیار زیاد اطلاعات غلط وجود دارد و برخی از مشاوران سئو این مشکل را حل کردند و چندین مطالب در اختیار ما قرار دادند که بتوانیم این باور غلط را اصلاح کنیم و بتوانید تاثیر بسیار مثبتی بر روی سایت خود بگیرید

 

سئو بسیار ساده است ، مگر اینکه شما یک شرکت بسیار بزرگ باشید.

 

 

گوگل چگونه کار می کند

برای درک راحتر شما از سئو  بیاید یک نگاه کوتایی به نحوه شروع فعالیت گوگل بندازیم که از آن طریق میتوان نحوه رتبه بندی در گوگل را به راحتی درک کنید.

 

روزهای اول گوگل

لری پیج و سرگئی برین دانشجوی دانشگاه استنفورد بودند و متوجه شدند که چگونه میتوانند مطالعات علمی به مقالات معروف اشاره می کند. این منابع تقریباً مانند یک رأی عمل میکرد - هرچه بیشتر به کار شما ارجاع داده شود ، باید از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. اگر هر مقاله علمی را دانلود کرده و منابع را بررسی کنند ، می توانند از نظر تئوری تصمیم بگیرد که کدام مقاله ها مهم ترین هستن و آنها را رتبه بندی می کرد.


آنها دریافتند که با استفاده از پیوندها ، اینترنت را می توان به شیوه ای مشابه تجزیه و تحلیل و رتبه بندی کرد. بنابراین آنها اقدام به "دانلود" کل اینترنت کردند و فهمیدند که کدام سایت ها بیشترین پیوند را دارند. از نظر تئوری ، سایتهایی که بیشترین پیوند را داشتند بهترین سایتها بودند. و اگر جستجوی "دانشگاه" را انجام دهید ، آنها می توانند صفحاتی را که در مورد "دانشگاه" صحبت کرده اند ، مشاهده کرده و آنها را رتبه بندی کنند.

 

گوگلِ امروز

گوگل امروز هنوز به همان شیوه کار میکند ولی با پیچیدگی و ظرافت بسیار بیشتری آن را کنترل میکند. به عنوان مثال ، همه پیوند ها وزن یکسانی ندارند. پیوند سایت معتبر مثل نیویورک تایمز از 10000 پیوند سایت هایی است که اعتبار زیادی ندارند.

 

همه این صحبتا به این معناست که ما به طور واضح باید به گوگل توضیح دهیم که صحفه ما در مورد چیست و بعد مشخص کنیم که محبوب هستیم. اگر بتوانیم این کار را انجام بدهیم  ما برنده هستیم. برای انجام این کار ، ما باید یک روش ساده را دنبال کنیم و هر بار نیاز کمتری به این روند داریم.

 

بازی سیستم

گوگل یک شرکت بسیار هوشمند است. پیچدگی الگوریتم گوگل غیر باور است. به خاطر داشته باشید که گوگل یک ماشین هوشمند دارد که با الگوریتم گوگل حرکت میکند.

 

برخی از این روش ها بسیار کوتاه مدت کار می کنند ، اما گوگل هوشمند است و هر روز در حال هوشمند شدن است. روزانه سایت های زیادی هستن که گوگل آن ها را ناپدید میکند و اصلا در جستوجوی خود آن ها را حذف میکند. بیشتر آن ها حتی یک هفته هم دوام نمی آورند.

 

بنابراین اگر مشاوران سئو با حقوق بالا را مشاهده می کنید که به شما میگوییند از نرم افزار استفاده میکنند ، شما باید محتوای مناسب ایجاد کنید تا تعداد پیوند های شما زیاد شود. ما قصد داریم اقتدار ایجاد کنیم که ترافیک سریع داشته باشیم ، اما این کار را به گونه ای انجام میدهیم که حتی ضربه کوچکی به سایت شما وارد نشود.

 

سئوی داخلی

اولین قدم باید برای گوگل مشخص کنیم که سایت ما درباره چی است و دارد چیکار میکند. در حال حاضر ما قصد دارین صفحه اصلی سایت خود را برای رتبه بندی آماده کنیم.

 

یک کلمه کلمه کلیدی برای آن انتخاب میکنیم که نام شرکت یا سایت نیست ، باید کلمات کلیدی دیگر برای آن در نظر بگیریم تا رتبه خوبی دریافت کنیم.

 

تحقیق کلمات کلیدی

اولین کاری در آوردن محبوبیت کلمه کلیدی است. باید آن را در گوگل سرچ کنید و تعداد افرادی که آن را سرچ کردند نشان میدهد که هرچه محبوب تر باشد شانس بیشتر دیده شدن ما زیاد تر است

 

مرحله 1 : طوفان فکری و ایجاد کلمات کلیدی

در این مرحله ما باید چند کلمه کلیدی را که به نظر میرسد کار می کند را در نظر میگیریم. هر چر به نظرتان می رسد بنویسید زیرا بعضی از کلمات کلیدی میتواند کاربردی باشد و شما را رشد دهد.

 

بنابر این از آنجایی که کتابی که ما در نظر گرفتیم درباره هک است ، من قصد دارم چند کلمه کلیدی را که مناسب هستند را ذکر کنم:

 

هک رشد

 

بازاریابی رشد

 

بازاریابی اینترنتی

 

راهنمای هک

 

راهنمای هک رشد

 

کتاب هک رشد

 

کتابی در مورد هک رشد

 

هک رشد چیست؟

 

دستورالعمل هک رشد

 

این لیست بالا برای شروع کافی است ، اگر ایده ای ندارید برای کلمات کلیدی حتما یه سر به سایت rapidtags.io بزنید. اگر فقط یک کلمه کلیدی در آن وارد کنید به شما هزاران کلمه کلیدی میدهد. سعی کنید برای شروع یک لیست 5 تا 10 تهییه کنید.

 

میتوانید با کلیک بر روی "View as text" تمام کلمات کلیدی دریافتی را کپی کنید و در یک جایی ذخیره کنید و یک لیست بزرگ برای خود تشکیل دهید.

 

به هر کلمه کلیدی که رسیدید این روند را طی کنید.

 

اکنون فرض کنید که +500 کلمه کلیدی دارید. اگر به این عدد نرسیدید به کلمات گسترده تر فکر کنید و دوباره آن را در سایت بالا وارد کنید و مراحل را طی کنید و خیلی راحت به +1500 کلمه کلیدی خواهید رسید.

 

مرحله 2 : برآورد ترافیک 

اکنون که ما لیست بسیار خوبی از کلمات کلیدی داریم. گام بعدی ما این است که بفهمیم آیا جستجوی کافی برای ارزش زمان ما دارد یا خیر.

 

حال باید کلمات کلیدی هرز  را از لیست حذف کنیم ، بعضی از کلمات کلیدی اصلا سرچ نمی شنود و با استفاده از گوگل کلمات هرز را حذف خواهیم کرد.

 

Google Keyword Planner

 Google Keyword Planner ابزاری است که برای تبلیغ کنندگان در نظر گرفته شده است ، ما میتوانید با این ابزار کلمات کلیدی هرز را حذف میکنیم.

 

گوگل هیچ تضمینی برای دقیق بودن اون اعداد نمیکند ، ولی به ما کمک میکند که بتوانیم بهترین ها را انتخاب کنیم و لیست خود را خیلی خوب آماده سازی کنیم.

 

برای استفاده از این ابزار ، باید یک حساب AdWords داشته باشید ، اما اگر قبلا از AdWords استفاده نکرده اید ، میتوان آن را به صورت رایگان برای خود بسازید.

 

پس از ورود به سیستم "Get search volume data and trends" کلیک کنید.

 

لیست بلند کلمات کلیدی خود را بچسبانید و روی "Get search volume" کلیک کنید. پس از انجام این کار ، نمودار ها و داده ها را مشاهده میکنید.

 

حال باید تصمیم بگیریم که چه ترافیکی را قراره دنبال کنیم ، این بستگی به میزان اعتبار سایت متفاوت است.

 

به سایت SEMrush بروید و URL خود را وارد کنید و کل پیوندها را در ستون سوم مشاهده کنید:

 

 

به صورت کلی ( ممکن است بستگی به سن سایت شما ، پیوند ها از چه کسانی و غیره متفاوت باشد)بر اساس تعداد پیوند هایی که دارید ، این حداکثر میزان "دشواری" است که باید دنبال کنید.

 

تعداد بک لینک

 

حداکثر دشواری

 

40>:30>

 

100:40-50>

 

1000:50-70>

 

+70:+1000

 

داده ها را بر اسا مشکل مرتب کنید و مواردی که برای سایت شما زیادی است حذف کنید ( نگران نباشید ، بعدا این کلمات کلیدی را دریافت خواهیدت کرد )

 

روند کلید واژه ها

آماری که گوگل به ما نشان می دهد برای ترافیک جستوجوی پولی است ، نه بر اساس ترافیک جست و جوی طبیعی. این یک مشکل بزرگی است که ما باهاش سر و کله داریم.

 

برای حل این مشکل باید کلمات کلیدی را در Google Trends باید قرار بدهیم. می توان همه کلمات کلیدی را به طور همزمان وارد کرده و آنها را در برابر یکدیگر مشاهده کنید. برای کلمات کلیدی من به این شکل است:

 

مواردی که بیشتر از همه سرچ شده است با رنگ بنفش و قرمز مشخص شده است، نگاه عمیف تری به این کلمات میندازیم.

 

تحلیل کلمات کلیدی به صورت دستی

برای تجزیه و تحلیل میزان سرچ کلمات کلیدی خاص ، باید کلمات کلیدی را به صورت دستی ، یکی یکی برسی کنیم. به همین دلیل ما باید لیست خود را محدود و کمتر کنیم.

 

اگر افزونه SEOQuake Chorom را بارگیری کنید ، این روند بسیار آسان تر می شود. پس از انجام این کار ، در گوگل جستجو کنید و متوجه تغییراتی کوچک می شوید.

 

با روشن کردن این افزونه داده های سئو هر سایت را در پایین آن نمایش داده می شود.

 

 

حالا وقتی جستجو می کنید ، چیزی شبیه به این را خواهید دید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی